Βελτίωση της γονιμότητας με φυσικούς τρόπους

Pedieos IVF Center

10/02/17 – 09:26

Βελτιώνοντας την φυσική γονιμότητα δεν αυξάνονται μόνο οι πιθανότητες της φυσικής σύλληψης αλλά αυξάνονται παράλληλα οι πιθανότητες επιτυχίας με εξωσωματική αν εξακολουθεί να χρειάζεται.

Ο υγιείς τρόπος ζωής μπορεί να βελτιώσει τις επιτυχίες γονιμότητας. Και τα δύο φύλα μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους και να αυξήσουν τις πιθανότητες τους για σύλληψη.

  • Υγιεινή διατροφή

Μια ισορροπημένη διατροφή θα βοηθήσει το σώμα να είναι υγιείς αρκετά για να μπορεί να συλλάβει και να τρέψει ένα μωρό που θα αναπτύσσεται. Η ισορροπημένη διατροφή μπορεί να βοηθήσει να διατηρηθούν τα σπερματοζωάρια σε αποδεκτά επίπεδα. Τα λιποβαρή ή παχύσαρκα άτομα μπορεί να αντιμετωπίζουν δυσκολία στην σύλληψη, έτσι αλλαγές στην διατροφή μπορεί να βελτιώσουν τις πιθανότητες. Επίσης σημαντικό είναι να μειωθεί η λήψη καφεΐνης.

  • Σωματική άσκηση

Η συστηματική μέτρια σωματική άσκηση διάρκειας 30 λεπτών ημερησίως, βοηθά στην αύξηση του μεταβολισμού και στην διατήρηση του σωματικού βάρους  και του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) σε φυσιολογικά επίπεδα (BMI of 18.5-25). Βοηθά επίσης να ενισχυθούν τα επίπεδα ενδοφίρνης, οι ορμόνες «χαρά;» του οργανισμού, οι οποίες βοηθούν στην μείωση του στρες.

  • Συμπληρώματα (βιταμίνες και άλλα σκευάσματα)

Ενδείκνυται η λήψη κατάλληλων συμπληρωμάτων πριν την σύλληψη. Όλες οι γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν, θα πρέπει να παίρνουν 400 μικρογραμμάρια συμπληρωματικού φυλλικού οξέως καθημερινά για να διασφαλίσουν την καλύτερη πιθανότητα για μια υγιή εγκυμοσύνη και για να αποφευχθούν ιατρικές καταστάσεις όπως η δυσμορφία πλάτης στο έμβρυο. Πολλές γυναίκες παρουσιάζουν επίσης έλλειψη στη βιταμίνη D και στο ιώδιο.

  • Συνετή λήψη αλκοόλ.

Οι γυναίκες που προσπαθούν να μείνουν έγκυες θα πρέπει να καταναλώνουν όχι περισσότερες από μια ή δύο μονάδες αλκοόλ μια ή δύο φορές την εβδομάδα. Οι άντρες θα πρέπει να περιοριστούν στο καθημερινό όριο των τριών ή τεσσάρων μονάδων. Η λήψη μεγάλης ποσότητας αλκοόλ από τους άντρες μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα σπέρματος και να βλάψει την ανάπτυξη του εμβρύου.

  • Διακοπή του καπνίσματος

Το κάπνισμα στις γυναίκες έχει συσχετιστεί με υπογονιμότητα καθώς επίσης και με πρόωρη εμμηνόπαυση στις γυναίκες ενώ στους άντρες δημιουργεί πρόβλημα στην ποιότητα του σπέρματος. Είναι επίσης λόγος για να γεννηθούν πρόωρα ή λιποβαρή μωρά. Η διακοπή του καπνίσματος βοηθά στην βελτίωση των πιθανοτήτων σύλληψης αλλά και γέννησης ενός υγιούς παιδιού.

  • Λήψη φαρμάκων

Κάποια συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να ελαττώσουν τις πιθανότητες σύλληψης. Αν λαμβάνετε συστηματικά κάποια φάρμακα και προσπαθείτε να γίνεται γονείς, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για την καταλληλότητα των σκευασμάτων που χρησιμοποιείτε.

  • Διατήρηση της θερμοκρασίας σε χαμηλά επίπεδα

Οι όρχεις θα πρέπει να έχουν θερμοκρασία 2-3 βαθμών πιο χαμηλή από ότι το υπόλοιπο σώμα για αυξημένη προστασία του σπέρματος. Γενικά τα χαλαρά εσώρουχα και παντελόνια καθώς επίσης και η αποφυγή δραστηριοτήτων όπως είναι οι σάουνες και τα ζεστά μπάνια μπορεί να βοηθήσουν.

  • Μείνετε ψύχραιμοι!

Η εμμονή αναφορικά με την απόκτηση παιδιού μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα καθώς το στρες μπορεί να επηρεάσει την ωορρηξία. Βρείτε στρατηγικές για μείωση του άγχους που θα σας βοηθήσουν να παραμείνετε αισιόδοξοι. Κάποια άτομα βρίσκουν τεχνικές χαλάρωσης ή συμπληρωματικές θεραπείες που μπορούν να τους βοηθήσουν στο να χαλαρώσουν.

  • Να είστε θετικοί και ευτυχισμένοι

Να ζείτε μια φυσιολογική και ευτυχισμένη ζωή. Δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αν μειώσετε τα επίπεδα άσκησης ή αν κλειστείτε σε “γυάλινο κλουβί” καθώς προσπαθείτε να μείνετε έγκυος θα βοηθήσει.

  • Να γνωρίζετε τον κύκλο σας

Η περίοδος της ωορρηξίας αλλά και λίγο πριν την ωορρηξία είναι ο κατάλληλος χρόνος για να έρθετε σε επαφή χωρίς προστασία.

Οι περισσότερες γυναίκες συνήθως έχουν ωορρηξία 14 μέρες πριν την αρχή της επόμενη τους περίοδο. Αν έχετε ένα φυσιολογικό κύκλο 28 ημερών, θα έχετε ωορρηξία στα μέσα του κύκλου ή 14 μέρες μετά την πρώτη μέρα περιόδου (τα μέσα των έμμηνων ρύσεων). Αν έχετε παρατεταμένο κύκλο, για παράδειγμα 34 μέρες, η ωορρηξία γίνεται γύρω στην 20η μέρα μετά την πρώτη μέρα περιόδου και όχι στα μέσα.

Κάποιες γυναίκες γνωρίζουν πότε θα έχουν ωορρηξία από τις αλλαγές που βιώνουν στο σώμα τους αλλά και στο πως νιώθουν. Κάποια σημάδια είναι το πρήξιμο του στήθους, πιο έντονες ή θολές κολπικές εκκρίσεις και πρήξιμο στην κοιλιακή χώρα. Κάποιες άλλες γυναίκες έχουν ασυμπτωματική ωορρηξία.

  • Αξιόπιστη πηγή συμβουλών και πληροφοριών

Να θυμάστε πως τα άτομα στο οικογενειακό και φιλικό σας περιβάλλον δεν είναι ειδικοί σε θέματα γονιμότητας παρόλες τις προσωπικές τους εμπειρίες. Οι συμβουλές τους μπορεί να είναι καλοπροαίρετες ωστόσο μπορεί να μην είναι ακριβείς.